Hello Kitty – značka, která hýbe světem

Kde se vzala?

Hello Kitty není žádnou novinkou, tato značka byla založena již v roce 1974. Za jejím vznikem stojí Yuko Shimizu, designérka společnosti Sanrio. A protože jde o japonskou značku, kočka s mašlí symbolizuje charakter roztomilosti, který je v japonské kultuře běžný. Bílá japonská kočka s typickou červenou mašlí je nejen znakem této značky, ale doslova hlavní hrdinkou, která se objevuje na všech výrobcích, které pochází z dílny společnosti Sanrio.

Vůbec poprvé se Hello Kitty objevila na obyčejné peněžence na drobné, už tehdy se těšila velké oblibě a o pouhé dva roky později se dostala do USA. Postupně pronikla do celého světa, který doslova zaplavila a Česká republika rozhodně není výjimka.

Fenomén, který zaplavil svět

Jistě si říkáte, že značka Hello Kitty je určena pouze dětem, ale není tomu tak. Samozřejmě nejčastěji se s ní setkáme právě na dětském oblečení, doplňcích, hračkách, kosmetických výrobcích, ale to zdaleka není vše. Možná vás překvapí, že Hello Kitty se objevila dokonce i na toaletním papíru nebo hračkách pro dospělé. Tahle malá bílá kočka s červenou mašlí představuje doslova zlatý důl. Ročně vydělává přes jednu miliardu dolarů, což je neuvěřitelná částka.

Japonci svou značku postavili na emocích, které kočka nepochybně vyvolává tím, jak vypadá. Děti si ji zamilují na první pohled, každá malá holčička si přeje mít svou Hello Kitty. Z naprosto obyčejné bílé kočky se tak stal fenomén, který nemá obdoby. Hello Kitty zná patrně každý bez ohledu na věk i pohlaví, ovšem to, že pochází právě z Japonska, ví jen málokdo. Někteří lidé se ptají, proč kresba kočky nemá ústa. I zde je odpověď snadná. Kdyby měla ústa, vyjadřovaly by radost nebo smutek, zkrátka další emoce. Takto si každý zákazník může do své Hello Kitty promítnout své vlastní pocity a nálady.

Helle Kitty je v podstatě velmi jednoduchá kresba kočky, kterou zvládne nakreslit i malé dítě.  A právě v tom je ten trik. Čím jednodušeji věci vypadají, tím oblíbenější jsou. Oblečení Hello Kitty je určeno především ženskému pohlaví od narození až po teenagery i dospělé ženy. V Japonsku jej nosí i ženy ve věku babiček, s tím se u nás obvykle nesetkáte.

Spojení značek

Hello Kitty se často objevuje i na výrobcích jiných známých značek, například obuvi Vans či Dr. Martens. Výsledkem jsou skutečně originální boty, které působí trochu dětinsky, na druhou stranu jsou zajímavé a hlavně roztomilé. Společnost Sanrio, která Hello Kitty vlastní, se nebrání spolupracovat s mnoha různými značkami, díky čemuž se stává ještě populárnější.  

Oblíbené značky a motivy second hand oblečení

  • a další...
  • a další...